INFORMATION

Patientvejledningerne giver dig detaljerede informationer om de mest almindelige behandlinger på klinikken. Patientvejledningerne beskriver, hvad der sker før, under og efter behandlingen eller indgrebet og besvarer de almindeligste spørgsmål om fx eftervirkninger og gener.

Patientvejledninger

• Når graviditet ikke er opnået efter 12 måneders regelmæssigt samliv taler man om infertilitet. Udredning for årsager til infertilitet omfatter normalt både kvinden og manden. Når udredningen er afsluttet, kan man planlægge behandling, der bl.a. kan omfatte insemination eller reagensglas-befrugtning.

Hent vejledningen som pdf

• Du kan henvende dig direkte på klinikken, hvis du overvejer eller har besluttet dig for at få foretaget en abort. Du behøver ikke en henvisning fra din egen læge.

Hent vejledningen som pdf

• Læs her om proceduren i forbindelse med opsætning og fjernelse af spiral.
    Læs mere om de to typer af spiraler: Kobberspiral og hormonspiral.

Hent vejledningen som pdf

• Menopausen (at menstruationerne ophører) indtræder ofte mellem 45 års alderen og 55 års alderen. Samtidig kan der være andre symptomer, f.eks. hedeture, søvnproblemer, ledsmerter, tørhedsfølelse i skeden og påvirket lyst til sex.

Hent vejledningen som pdf

• Undersøgelse af og behandling for celleforandringer. Celleforandringerne kan være forstadier til kræft, men de er ikke kræft i sig selv. I mange tilfælde forsvinder celleforandringerne af sig selv. Ved svære celleforandringer foretager vi et keglesnit.

Hent vejledningen som pdf

• PCOS er en hormonel forstyrrelse, som ses hos 10-15% af alle kvinder. Tilstanden kan føre til bl.a. overvægt, barnløshed og flere livsstilssygdomme. Symptomerne kan behandles og vægttab og motion kan ofte mindske generne.

Hent vejledningen som pdf

• I forbindelse med behandling for ufrivillig barnløshed gives ofte en tabletbehandling med Clomifen. Klinik Hedegaard har valgt også at tilbyde behandling med Letrozol til ufrivilligt barnløse.

Hent vejledningen som pdf

• Vi skal oprette en journal på dig ved første besøg. Udfyld venligst vores oplysningsskema, der indeholder spørgsmål om tidligere sygdomme, overfølsomheder, medicinforbrug og dit blødningsmønster. Du kan udfylde det hjemmefra eller hos os, og det tager ca. ti minutter i klinikken.

Download skema kvinder

Download skema mænd