IVF/ICSI behandlinger

Klinik Hedegaard samarbejder og deler lokaler med JunoIVF. For at læse mere om behandlingsmulighederne hos JunoIVF kan du besøge hjemmesiden her.

Fertilitetsbehandling

Når graviditet ikke er opnået efter 12 måneders regelmæssigt samliv taler man om infertilitet. Udredning for årsager til infertilitet omfatter normalt både kvinden og manden. Når udredningen er afsluttet, kan man planlægge behandling, der bl.a. kan omfatte insemination eller reagensglas-befrugtning. Undersøgelse for infertilitet sker oftest efter henvisning fra egen læge. Det er ofte mest hensigtsmæssigt at både kvinden og manden henvises til undersøgelse, således at behandlingen tager hensyn til forhold hos begge parter. Her hos Klinik Hedegaard kan i modtage fertilitetsbehandling i København på vores egen klinik.

Book Scanning her.

Infertilitet & Fertilitet - Information om Undersøgelserne

Undersøgelser af kvinden omfatter: Undersøgelse af forhistorien, prøver fra livmoderhalsen, blodprøver (hormon analyser, undersøgelse for virus sygdomme), scanning af underlivet, undersøgelse af livmoderen (ultralyd og kikkert undersøgelse) og æggelederne (ultralydsundersøgelse).

Undersøgelser af manden omfatter: Undersøgelse af forhistorien, blodprøver (hormon analyser, undersøgelse for virus sygdomme), undersøgelse af testis og sædprøve.

Fertilitetsbehandling i København: Ufrivillig barnløshed & Infertilitet

Stimulation af kvindens æg modning, ikke mindst når udredningen har givet mistanke om at æg-modningen og ægløsningen ikke fungerer optimalt. Stimulation og kontrol af ægløsningen, således at man tidsmæssigt kan planlægge, hvornår der er størst sandsynlighed for at sædcellerne kan befrugte et æg (samleje eller insemination). Intrauterin insemination, hvor rensede sædceller fra manden eller en donor sprøjtes ind i livmoderen gennem et tyndt plastik kateter.
IVF/ICSI behandling (reagensglas befrugtning), hvor kvindens æg befrugtes i et laboratorium, hvorefter man ved hjælp af et tyndt kateter gennem livmoderhalsen kan placere et befrugtet æg i kvindens livmoderen.

Klinik Hedegaard tilbyder de fleste af de nævnte fertilitetsbehandlinger. IVF/ICSI behandling udføres hos JunoIVF.

Læs detaljeret patientvejledning her.

BEHANDLINGER